پیش شرط های احداث برج طلا و جواهر تبریز

16 بهمن، 1402 304 بازدید نویسنده : مدیر سیستم


پیش شرط های احداث برج طلا و جواهر تبریز

پیش شرط های احداث برج طلا و جواهر تبریز

میر محمد پور اقدم شربیانی ، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره تبریز نیز در این نشست  ادامه داد: اگر یک منطقه آزاد تجاری در نزدیکی فرودگاه تبریز که این امکان مهیا است تصویب شود مرکز تجاری برج طلا و جواهر در آنجا پایه ریزی خواهد شد و تغییرات مورد نظر معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در آن اعمال و می توان آن را پیش برد.

وی در تشریح مشکلات صنف طلا بیان داشت: ضرایب مالیاتی اساسی ترین مشکل ما است  که اگر ضرایب مالیاتی به واقعیت نزدیک باشد صنف طلا و جواهر بسیاری از مشکلات را نخواهد داشت.

شربیانی ادامه داد: در مورد حساب های بسته شده اشتباهی صورت گرفته و الگوریتمی که از سال قبل بوده دوباره استفاده شده و بسته شدن حساب ها برای همکارانی که تجارت انجام می دهند دارد به عادت تبدیل می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره تبریز ادامه داد: مسدودی حساب ها  همکاران صنف طلا و جواهر را به شدت آزار می دهد و برخی نیز از بسته شدن حساب های خود واهمه دارند.

وی در ادامه به نامه شماره ای که در تاریخ 13 دی ماه از سوی معاون تجارت و خدمات عمومی مدیر کل صمت  از طریق اتاق اصناف  به اتحادیه ارسال شده اشاره کرد و بیان داشت: در بند یک این نامه اعلام شده در مورد سامانه جامع تجارت اجباری به ثبت موجودی طلا و یا دریافت کد ملی از همکاران نیست.

 

فقدان آزمایشگاه تشخیص ماهیت طلا در تبریز

شربیانی با اشاره به انجام  واردات شمش طلا به کشور نیز بیان داشت: متاسفانه در برخی از استان های کشور از جمله تبریز آزمایشگاهی که ماهیت طلا را مشخص کند و استاندارد لازم 17025 را داشته باشد وجود ندارد و فعالان صنف مجبورند شمش را برای آزمایش به قزوین یا کرج بیاورند.


برچسب ها