حضور استانهای معین صنعت طلا به عنوان پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی

16 بهمن، 1402 256 بازدید نویسنده : مدیر سیستم


حضور استانهای معین  صنعت طلا به عنوان پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی

حضور استانهای معین  صنعت طلا به عنوان پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی

هنرور عنوان کرد: در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان آذربایجان شرقی پیشنهاد شد به منظور تحقق توسعه صادرات ، استانهای معین صنعت طلا و جواهر به عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های بین المللی و مهم صنف حضور داشته باشند.

 

هنرور ؛ نماینده سازمان صمت آذربایجان شرقی در کارگروه ملی و میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر با محوریت استان تهران بیان داشت: توسعه صادرات زمانی اتفاق می افتد  که به بازارهای بین المللی دسترسی داشته باشیم و شرکت در نمایشگاه های بین المللی و پذیرش هیاتهای تجاری اتفاق مثبت تری در این راستا خواهد بود.  

وی با تاکید بر اینکه در بحث اعزام و پذیرش اتاق بازرگانی می تواند هماهنگی را انجام دهد بیان داشت:  اتحادیه ها بایستی اهتمام لازم را داشته باشند و با تشکل های متناسب کشور های صادراتی ارتباط برقرار کنند و با این مهم می توانند در توسعه صادرات نقش ایفا کنند.

هنرور در خصوص تکالیفی که برای اداره سمت استانها در جلسه قبلی اعلام شده بود بیان داشت: در مورد تکلیف احداث دفتر صنایع خلاق نیز  مقرر شده زمینی به این منظور مکان یابی و مشخص شود.

نماینده سازمان صمت آذربایجان شرقی  اظهار داشت: در مورد تفویض اختیار بانک مرکزی به بانکهای کارگشایی نیز خوشبختانه  در استان این اتفاق افتاده و پیگیری شده است.

وی ادامه داد:  در راستای  ایجاد شهرک صنعتی طلا و جواهر تبریز در دو جلسه کارگروه  توسعه و صادرات استان با حضور معاون استاندار دو مکان معرفی شده بررسی شد ولی برخی ملاحظات از سوی سازمان محیط زیست وجود دارد که قرار شده هماهنگی هایی انجام شود تا هر کدام از زمین ها که صلاح دانستند برای احداث شهرک انتخاب و کارهای اجرایی آن انجام شود.

هنرور، نماینده سازمان صمت آذربایجان شرقی

 


برچسب ها