برگزاری موفق ترین میز طلا کشوری در تبریز

25 آبان، 1402 258 بازدید نویسنده : مدیر سیستم


برگزاری موفق ترین میز طلا کشوری در تبریز

برگزاری موفق ترین میز طلا کشوری در تبریز

🔸  برادران، معاون امور صنایع وزیر صنعت؛ در هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهر سنگ‌ها و ماشین‌آلات تبریز در گفت و گو با گلدنیوز:

🔸 در هفدهمین نمایشگاه طلا، نقره و جواهرات تبریز، میز کشوری توسعه صنعت طلا برگزار شد که موفق ترین میز طلا در سال های اخیر بود.

🔸 مقرر است میز طلا حداقل 4 بار در سال در استان های مختلف برگزار شود؛ در این میز بر اساس برنامه راهبردی توسعه صنعت طلا، میزان تحقق اهداف و دلایل عدم توفیق در رسیدن به اهداف بررسی و رصد می شود.

🔸 با توجه به اینکه طلا یک ثروت در حوزه مادی و سرمایه انسانی و دارای جایگاه ویژه ای است، در این میز طلا مجموع تصمیم گیرندگان طلای کشور دور یک میز قرار گرفتند.

 

مهمترین موضوعات سومین میز طلای کشور

💠 «محمدرضا زارع برزشی» سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران، در مورد سومین میز کشوری توسعه صنعت طلا با محوریت استان آذربایجان شرقی که ظهر امروز در تبریز برگزار شد، گفت:

💠 لزوم ایجاد شرایط و بستر‌های لازم برای توسعه صادرات و ارزآوری صنعت طلا و جواهر، مشکل تامین مواد اولیه، توجه به مزیت و ارزش افزوده گوهرسنگ، ایجاد بانک طلا و ضرورت رفع موانع گمرکی از مهمترین موضوعاتی بود که در سومین میز کشوری توسعه صنعت طلا، نقره و جواهر مطرح شد.

💠 در این جلسه «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، از رشد ۳۶ درصد صادرات طلا و جواهر از کشور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و از فعالان بخش خصوصی در استان‌ها خواست موضوع راه اندازی شهرک‌های تخصصی طلا و جواهر را برای اعتلای این صنعت جدی بگیرند.

💠 «محمدجعفر عظمایی» مدیرکل صمت استان آذربایجان شرقی، نیز، گفت: یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی، نزدیک به۵۰۰ واحد تولیدی و خدماتی، پنج معدن و دو واحد فرآوری طلا و جواهر در استان فعال هستند و این صنعت در استان با ایده‌های خلاقانه در حال رشد و توسعه است.


برچسب ها