با واردات شمش طلا نگرانی‌ها برای صادرات رفع شده

26 آبان، 1402 290 بازدید نویسنده : مدیر سیستم


با واردات شمش طلا نگرانی‌ها برای صادرات رفع شده

با واردات شمش طلا نگرانی‌ها برای صادرات رفع شده

💠 در اولین همایش توسعه صادرات طلا، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با اشاره به ظرفیت های بالای صنعت طلاوجواهر گفت: این صنعت هم پیشینه دارد و هم آینده و اولین ظرفیت این صنعت، نیروی انسانی ماهر،خلاق و متعهد است.

💠 برادران ادامه داد: دومین ظرفیت صنعت طلا سرمایه مادی این صنعت است، ما در همه صنایع مشکل کمبود منابع داریم اما در صنعت طلا خوشبختانه توان مالی خود فعالان صنفی کفایت توسعه و پیشرفت این صنعت را می‌کند.

💠 برادران از انجمن های تخصصی که در کنار اتحادیه فعالیت می‌کنند به عنوان ظرفیت بالقوه ای یاد کرد که می‌توانند باعث رشد صنعت طلاوجواهر شوند.

💠 معاون وزیر صمت، صنعتی شدن به معنای تولید انبوه و بازاریابی بین المللی را جزو برنامه های اصلی وزارت صمت برای توسعه صنعت طلا دانست و گفت: در کنار صنایع بزرگ، تولیدکنندگان کوچک هم می‌توانند در خوشه های صنعتی و در کنار هم باعث هم افزایی بیشتر شوند.

💠 ایشان ادامه داد: برنامه راهبردی صنعت طلا تدوین شده است که یک عهد مشترک ۴ساله بین ما و اهالی صنعت و دانشگاهیان است و هرسه ماه یکبار در میز طلا این برنامه راهبردی را آسیب شناسی و بازنگری خواهیم کرد.

💠 ایشان با اشاره به موانع پیش روی صادرات طلا گفت: با تسهیل واردات شمش طلا امروز حدود ۹تن طلا وارد کشور شده است که باعث آرامش بازار شده است و دیگر بهانه و نگرانی ای باقی نمی‌ماند برای خروج طلا از کشور چراکه هرچقدر طلا از طریق صادرات خارج شود به همان میزان هم می توانیم واردات طلا داشته باشیم.


برچسب ها