الماس ابی

08 اسفند، 1400 909 بازدید نویسنده : مدیر سیستم


الماس ابی

الماس آبی کولینان دی بیرز که یک گنج بی نظیر از طبیعت است و در ابتدا یک الماس آبی غیرعادی بزرگ به وزن 39.34 بنظر می رسید، توسط شرکت پترا دایموندز در آوریل 2021 در معدن کولینان در رشته کوه ماگالیسبرگ در شمال شرقی پرتوریا در آفریقای جنوبی واقع شده کشف شد.

سه ماه بعد، گروه دی بیرز و گروه دیاکور این کریستال خشن را به قیمت بیش از 40 میلیون دلار خریداری کردند و در آوریل 2022 این الماس فنسی با رنگ بینظیر آبی و پاکی بی عیب “Flawless” و بدون ناخالصی داخلی که موسسه گوهرشناسی آمریکا (GIA) تا کنون درجه بندی کرده است و به وزن 15.10 قیراط در حراج ساتبیز با نام الماس آبی کولینان دی بیرز شرکت خواهد کرد که قیمت اولیه آن از 48 میلیون دلار شروع خواهد شد.

الماس‌های آبی با این اهمیت فوق‌العاده کمیاب هستند و تنها پنج نمونه بیش از 10 قیراط تا به حال در ساتبیز به حراج گذاشته شده‌اند که هیچ‌یک از آنها بیش از 15 قیراط نبوده است. در میان کمیاب‌ترین الماس‌های رنگی، الماس‌های آبی یک اتفاق شگفت‌انگیز از طبیعت هستند، آبی آن‌ها معمولاً به دلیل وجود مقادیر کمی از عنصر کمیاب بور در شبکه کریستالی الماس ایجاد می‌شود.

جدای از کمیاب بودن الماس های آبی همین واقعیت رنگ آن ها را در نهایت آرزومند می کند. رنگ آبی که به عنوان رنگ مورد علاقه اغلب مردان و زنان در سراسر جهان انتخاب شده است و محبوبیت بی نظیر و رمز و راز آن برای هزاران سال باقی مانده است.

از نقاب تشییع جنازه توت عنخ آمون که با لاجورد پوشیده شده است تا آثار بی‌گمان ایو کلاین، از گوته شاعر بزرگ که گفته احساس می کند که رنگ آبی «تاثیری عجیب و تقریباً غیرقابل توصیف» بر چشم دارد تا نقاش اکسپرسیونیست واسیلی کاندینسکی، یکی از اعضای بنیانگذار گروه هنرمندان معروف به آبی سوار که نوشت: «هرچه آبی عمیق تر باشد، بیشتر انسان را به سوی نامتناهی فرا می خواند و اشتیاق به خلوص  را برمی انگیزد، می توان به اهمیت رنگ آبی پی برد.

در طبیعت نیز، آبی به طور جدایی ناپذیری با چیزهای کمیاب، عجیب و غریب و باشکوه مرتبط است: آسمان، پرندگان بهشتی، پروانه های استوایی، طاووس و از همه کمیاب تر الماس آبی.

معدن کولینان در سال 1902 کشف شد و از دیگر الماس‌های آبی معروف اخیر کشف شده از این معدن می توان به ماه آبی ژوزفین (راف 29 قیراطی) یا رویای کولینان (راف 122 قیراطی) اشاره کرد. عکس این معدن، سنگ راف و تراش خورده الماس آبی کولینان دی بیرز را در اینجا می توانید ببینید.

 


برچسب ها