اسپانیا صاحب بزرگترین ذخایر طلای دست نخورده اروپا

22 تیر، 1402 311 بازدید نویسنده : مدیر سیستم


اسپانیا صاحب بزرگترین ذخایر طلای دست نخورده اروپا

طلا یکی از با ارزش ترین فلزات جهان است که به دلیل دشواری در استخراج، ارزشش بسیار بالاست. بیشتر آن در هسته زمین یافت می شود و با نیروی آب در هنگام زلزله استخراج می شود. بزرگترین ذخایر طلای دست نخورده اروپا در اسپانیا است، اما هیچ کس جرات دست زدن به آن را ندارد.

به نقل از وبسایت اسپانیایی قناری ویکلی (Canarian Weekly) ، این ذخایر به طور خاص در Tapia de Casariego (آستوریاس) در ساحل شمال غربی اسپانیا واقع شده است. تخمین زده می شود که در زیر تالاب های سالاوه ، 30 تن طلا به ارزش تقریباً دو میلیارد یورو وجود دارد که رقم بسیار بالایی است که معادل 10 درصد از ذخایر طلای بانک مرکزی اسپانیا است.

این ذخایر برای بیش از 2 هزار سال دست نخورده باقی مانده اند، بدون اینکه کسی جرأت دست زدن به آنها را داشته باشد، و با وجود اینکه پروژه های متعددی برای استخراج فلز زرد از این مخزن ارائه شده است، تا به امروز هیچ کدام به انجام نرسیده است.

انجمن مخالفان و موافقان استخراج طلا در اسپانیا

در این شهر نظرات در مورد اینکه آیا استخراج طلا ایده خوبی است یا خیر متفاوت است. کسانی که مخالف آن بودند تقریباً دو دهه پیش انجمن «Oro No» به معنای «طلا نه» را ایجاد کردند. یک نماینده این انجمن گفت: «مردم با دامداری، ماهیگیری و گردشگری زندگی می گذرانند. با بهره برداری از معدن طلا، فلزات سنگین استخراج شده از آن بر همه این بخش ها تأثیر می گذارد. تأثیر چشم‌اندازی که می‌تواند ایجاد کند هم ناگفته نماند، که با ایجاد تصویری منفی از منطقه، باعث کاهش گردشگران خواهد شد.»

از سوی دیگر، انجمن «ایدوا» طرفدار استخراج معدنی است و ادعا می کند که این امر باعث ایجاد مشاغل زیادی در منطقه و تحریک اقتصاد محلی می شود. مادا گومز، رئیس این انجمن می گوید: «اسکان جمعیت ضروری است و بهترین راه، تولید صنعتی است تا جوانان برای کار به جاهای دیگر نروند.»

شرکت Exploraciones Mineras del Cantábrico درخواستی برای استخراج طلا ارائه کرده است تا اطمینان حاصل کند که هیچ تاثیری بر محیط زیست نخواهد داشت، اگرچه ممکن است عملیات ها در چند ماه اول کمی خشن باشد، اما اثرات آن «با حداقل آسیب» خواهد بود.

این شرکت در بیانیه ای گفت: «این پروژه در انتظار ارزیابی زیست محیطی است و اکنون باید منتظر باشیم و اجازه دهیم مسئولان تصمیم بگیرند. پروژه کاملا متفاوتی ارائه شده است که مشکلات اثرات زیست محیطی شناسایی شده در گذشته مانند اثر بر آب را حل کرده است.»

منبع : گلد نیوز


برچسب ها